قرآن از فاطمه (س) می گوید :

                     سیمای حضرت فاطمه (س) در قرآن

در قرآن کریم آیات فراوانی در شآن اهل بیت و بویژه حضرت فاطمه (س) نازل شده که ما برای نمونه چند آیه را ذکر می کنیم :

 1 ـ آیة مباهله

   فمن حاجک فیه من بعد ما جاءک من العلم فقل تعالوا ندع آبناءنا وآبناءکم و نساءنا  و نساءکم و آنفسنا و آنفسکم ثم نبتهل فنجعل لعنت الله علی الظالمین                                   سورة آل عمران / آیة 61

(پس هر کسی که با وجود علم و دانشی که به توـ در بارة خلقت عیسی (ع) ـ با تو بحث و جدل کند ، بگو بیایید تا ما پسرانمان را و شما پسرانتان را دعوت کنید ، و ما زنانمان را و شما هم زنانتان را دعوت کنید ، و ما خود را و شما نیز خودتان را بیاورید ، بعد نفرین کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم .)

در زمان رسول خدا (ص) ، عده ای از مسیحیان نجران با ایشان در بارة خلقت حضرت عیسی (ع)  شروع به بحث و جدل کردند . پیامبر اکرم (ص) هم به دستور خدا آنها را دعوت به مباهله کرد به این شکل که گفت : فردا ما با فرزندان و زنان و خودمان (عزیزانمان) و شما هم با فرزندان و زنان و عزیزانتان بیایید و همدیگر را نفرین می کنیم . در روز موعود ، پیامبر (ص) به همراه فاطمة زهرا (س) ، حسنین (ع) و علی (ع)  به آنجا رفت . مسیحیان هم آمدند . بزرگ آنها گفت : ببینید اگر پیامبر (ص) با لشگر آمد بر حق نیست . اما ناگهان دیدند پیامبر (ص) با دختر و داماد و نوه های گرامیش آمد ، لرزیدند و گفتند اگر این پنج نفر نفرین کنند دیگر یک مسیحی روی زمین باقی نمی ماند و بدین ترتیب کارشان با صلح تمام شد .

/ 34 نظر / 13 بازدید
نمایش نظرات قبلی
ایشوار

گر خدا كفيل رزق است غصه چرا اگر رزق تقسيم شده است حرص چرا اگر دنيا فريبنده است اعتماد به آن چرا اگر بهشت حق است تظاهر به ايمان چرا اگر قبر حق است ساختمانهاي مجلل چرا اگر جهنم حق است اين همه ناحق چرا اگر حساب حق است جمع مال چرا اگر قيامتي هست خيانت چرا؟؟؟[گل][گل]

قاصدک

سلام وبلاگ خوبی دارید لینکتون کردم که آدرستون رو داشته باشم و بهتون سر بزنم تا از مطالبتون استفاده کنم موفق باشید در پناه حق

حميد

سلام هر بار که این آیه رو می بینم از اینکه خودم رو از پیروان این بزرگان می دونم احساس غرور می کنم و به خودم می بالم چه عظمتی در وجود نازنین ام ابیها ست که به منزله ی تمام زنان سپاه اسلام و ایمان و پرجمدار عشق به خدا ست. موفق باشید التماس دعا[گل]

محمد

سلاااااااااااام صبح 3شنبه شما به خیر و شادی خوبی دوست عزیزم؟؟ من به تمامي قلب هاي دنيا سپرده ام كه تو را دوست بدارند ديگر هرگز كسي قلب تو را نمي شكند به تمامي چشم ها ياد دادم كه تنهايي چشمان تو را باور کنند ديگرهرگز تنها نمي ماني ..... چه اهميتي دارد همه ي تنهايي قلب شكسته ام بهاي لبخند زيباي چشمانت[خجالت] ممنون که بهم سر میزنی و خانه حقیر منو روشنائی میبخشی با نظرات و چشمان تیز بین خودت هر زمان که دلت گرفت و نگرفت بازم بیا کنار من باش تا آروم و آرومتر بشی شاداب باشی نازنینم[گل][قلب]

ایشوار

قالَ رُسْولُ الله (صلي الله عليه و آله و سلم): اَفضَلُ اَعمالِ اُمُّتي اِنتظارْ الفَرُجِ؛ رسول خدا فرمود: برترين اعمال امت من انتظار فرج است. ---------------------------------------------------------

فاطمه

سلام احوال شما؟ ممنونم از حضور سبزتون[گل] چه وبلاگ پر باری دارید! بهتون تبریک میگم و براتون آرزوی موفقیت دارم. بهاری باشید. خدای فاطمه نگهدارتون[خداحافظ]

قاصدک

سلام دوست عزیز خوشحال می شم شما رو توی وبلاگم ببینم و از نظراتتون استفاده کنم ممنون از حضورتون موفق باشید

محمد

سلاااااااااااام خوبی فرشته جان؟ ممنون که به من سر میزنی و کلبه منو روشنائی میدی شاداب باشی[گل][ماچ]

ایشوار

پيغمبر(ص) فرمودند: هيچكس تواضع نكرد مگر اينكه خدا او را بلند گردانيد. به هوش باش تا فريب نفس و شيطان را نخوري و خود را صاحب ملكه تواضع و خالي از مرض كبر نكني تا نيك مطمئن شوي و خود را در معرض آزمايش و امتحان درآوري. و از براي هر يك از كبر و تواضع علاماتي چند است كه آدمي با آنها امتحان و حالت نفس او از كبر و تواضع شناخته مي شود. علامت اول: آنكه چون با امثال و اقران دوستان خود در مسئله اي از مسائل گفتگو كنند اگر حق بر زبان دوستان جاري شود و آنچه او خود مي گويد مطابق واقع نباشد. اگر اعتراف به آن كرد و اظهار شكرگذاري ايشان را نمود از آنكه او را بر حق آگاه ساختند و از غفلت برآوردند و اصلاً بر او اعتراف و شكرگذاري مشكل نبود پس اين علامت تواضع است. دوم آنكه چون به محالف و مجامع وارد شود بر او گران نباشد كه ديگران بر او مقدم شوند و او فروتر از ايشان نشيند و مطلقاً تفاوتي در حال او نكند و در وقت راه رفتن پشت سر همه راه رفتن بر او گران نباشد و سوم آنكه پيشي گرفتن در سلام كردن بر او گران نباشد اگر نه او متكبر خواهد بود. معراج السعاده ص 216